Co-marketing (Collaborate marketing) to praktyka marketingowa, w której dwie firmy współpracują z oddzielnymi kanałami dystrybucji, czasami z udziałem w zyskach. Jest to często mylone ze współpromocją. Również Commensal (symbiotyczny) marketing jest marketing, w którym zarówno korporacja i korporacja, korporacja i konsument, kraj i kraj, człowiek i natura może żyć. Model Kompasowy 7Cs stanowi ramy dla Co-marketingu (Marketing Komfortowy lub Marketing Symbiotyczny). Również współmarketing obejmuje współtwórczy marketing przedsiębiorstwa i konsumentów.

Oferta agencji reklamowej a marketing komisyjny (symbiotyczny)

Marketing symbiotyczny to marketing, w którym mogą żyć zarówno korporacja jak i korporacja, korporacja i konsument, kraj i kraj, człowiek i natura. 7Cs Compass Model autorstwa Koichi Shimizu to ramy współmarketingu (Commensal marketing lub Symbiotic marketing). Więcej o marketingu na http://ideaprint.pl/.

Cztery elementy modelu kompasu 7Cs istnieją jako podejście formalne działań marketingowych na co dzień w agencji reklamowej.

Formalne podejście do marketingu zorientowanego na klienta jest znane jako cztery C (Towary, Koszt, Kanał, Komunikacja) w „7Cs Model Kompasu”. Model Four Cs stanowi alternatywę dla dobrze znanego modelu zarządzania marketingiem po stronie podaży (produkt, cena, miejsce, promocja), opartego na modelu popytu/klienta:

Produkt → Towar

Cena → Koszt

Miejsce → Kanał

Promocja → Komunikacja

  • (C2)Towar – (Oryginalne znaczenie łaciny: Commodus=wygodne) : produkt dla konsumentów lub obywateli. Nie produkt na zewnątrz.
  • (C3)Koszt – (pierwotne znaczenie łaciny: Constare= It makes sacrifices) : koszt produkcji, koszt sprzedaży, koszt zakupu i koszt społeczny.
  • (C4)Kanał – (Original meaning is a Canal) : Przepływ towarów : kanały marketingowe.
  • (C5)Komunikacja – (Oryginalne znaczenie języka łacińskiego:Communio=podział znaczenia) : Komunikacja marketingowa : Nie promuje sprzedaży.
  • (C7)Okoliczności – (Igła kompasu do Okoliczności )

Firma reklamowa z maszynami drukarskimi

Oferta agencji reklamowej a różne niekontrolowane zewnętrzne czynniki środowiskowe

Oprócz konsumenta, istnieją różne niekontrolowane zewnętrzne czynniki środowiskowe otaczające firmy. W tym miejscu można to również wyjaśnić pierwszym znakiem czterech kierunków oznaczonych na modelu kompasu:

  • N = środowisko krajowe i międzynarodowe (polityczne, prawne i etyczne)
  • W = Pogoda
  • S = Społeczno-Kulturalny
  • E = Ekonomiczny

WYSTAW: Model kompasu 7C firmy Shimizu (kurtuazja: © Koichi Shimizu, Japonia) można zamówić pod tym adresem do korzystania w kampaniach reklamowych niezależnie od tematyki i branży.

Marketing współtwórczy to kolejny ważny element działania strategicznego. Współtworzenie przedsiębiorstwa i konsumentów zawarte jest we współrynku. Współtworzenie jest inicjatywą w zakresie zarządzania lub formą strategii gospodarczej, która łączy różne strony (na przykład przedsiębiorstwo i grupę klientów) w celu wspólnego wypracowania wzajemnie cenionego wyniku.

Każda kampania może obejmować dwie lub więcej podstawowych dyscyplin, aby zmaksymalizować budżety klientów i dać jak najwięcej zwrotu, jak to tylko możliwe.